Xiaomi neto dobit u trećem kvartalu 2023. porasla za 182,9% u odnosu na prošlu godinu

Kompanija Xiaomi za potrošačku elektroniku i proizvodnju pametnih telefona i hardvera povezanih putem platforme „IoT“ u svojoj osnovi, objavila je rezultate za tri meseca poslovanja zaključno sa 30. septembrom 2023. godine. Kroz primenu osnovne strategije sa naglasakom na obim i profitabilnost, kao i strategije građenja premium imidža, Xiaomi je značajno povećao prihode čime je ostvaren prvi kvartalni rast u odnosu na isti period prethodne godine, dok je kvartalni profit dostigao dvogodišnji vrhunac. Prilagođena neto dobit dostigla je 6 milijardi juana, što je porast od 182,9% u odnosu na isti period prošle godine, dok je za prva tri kvartala neto dobit bila 1,7 puta veća, nadmašujući procene tržišta. U trećem kvartalu 2023. godine, ukupni prihod skočio je na 70,9 milijardi juana.

Osnivač, predsednik i izvršni direktor kompanije Xiaomi, Lei Jun, u oktobru ove godine postavio je novi cilj za period od 2020. do 2030. S tim u vezi, kompanija se obavezala na održiva ulaganja u osnovne tehnologije i zauzimanje liderske pozicije na polju globalnih naprednih tehnologija, čime ističe snažnu posvećenost istraživanju i investicionom razvoju. U trećem kvartalu 2023. godine, troškovi za istraživanje i razvoj dostigli su 5 milijardi juana, što je porast od 22,0% u odnosu na isti period prethodne godine. Dodatno, kompanija je unapredila svoju strategiju  „Smartphone x AIoT“ u „Human x Car x Home“ i predstavila potpuno novi operativni sistem Xiaomi HyperOS, integrišući sve potrebe potrošača u jedan pametan ekosistem.

Pročitajte i:  Xiaomi proglašen za jednog od najboljih poslodavaca u Kini od strane Forbes-a

Prodaja premium pametnih telefona doprinosi postizanju rekordne bruto profitne marže

U trećem kvartalu 2023. godine, prodaja pametnih telefona širom sveta opala je za 1,1% u poređenju sa istim periodom prethodne godine. Međutim, u slučaju Xiaomi pametnih telefona, zabeležen je rast prodaje, čime su globalne isporuke dostigle 41,8 miliona jedinica, što je najviši nivo u poslednjih šest kvartala.

Tokom ovog perioda, prodaja Xiaomi pametnih telefona zabeležila je rast prihoda od 13,8% i zaradu od 41,6 milijardi juana. Pored osnovne strategije, Xiaomi je nastavio sprovođenje strategije građenja premium imidža, čime su postignuti izuzetni prodajni rezultati i stečeno opšte priznanje korisnika. U oktobru je kompanija lansirala Xiaomi 14 seriju na kineskom tržištu, koja je u prvih pet minuta od početka prodaje dostigla za šest puta veći početni obim prodaje od Xiaomi 13 serije. Šest uzastopno lansiranih serija premium pametnih telefona, uključujući Xiaomi 14 seriju, dobilo je izuzetno pozitivne ocene od kupaca u prvom mesecu nakon lansiranja.

Prema Canalys-u, Xiaomi je jedini brend koji je zabeležio porast isporuka u ovom kvartalu, a sa tržišnim udelom od 14,1%, zadržao je treće mesto u globalnom rangiranju isporuke pametnih telefona.

Unapređeno povezivanje uređaja u cilju podrške rasta segmenta IoT i lifestyle proizvoda

U trećem kvartalu 2023. godine prihod od IoT i lifestyle proizvoda iznosio je 20,7 milijardi juana, što predstavlja povećanje od 8,5%.

Pročitajte i:  Prihodi kompanije Xiaomi u trećem kvartalu 2024. premašili procene tržišta sa 92,5 milijardi juana

Od 30. septembra 2023. godine, broj povezanih IoT uređaja (ne uključujući pametne telefone, tablete i laptopove) na AIoT platformi kompanije dostigao je 699 miliona, što predstavlja povećanje od 25,2%, dok je broj korisnika sa pet ili više uređaja povezanih na AIoT platformi dostigao 13,7 miliona.

Strateško unapređenje „Human x Car x Home“

U trećem kvartalu 2023. godine, troškovi za istraživanje i razvoj kompanije iznosili su 5 milijardi juana, što je povećanje od 22,0% u odnosu na prethodnu godinu. Osim toga, Xiaomi je nastavio da proširuje polje intelektualne svojine kako bi podstakao inovacije, te je do 30. septembra 2023. godine, stekao više od 35.000 patenata širom sveta.

U oktobru 2023. godine, predstavljen je novi operativni sistem Xiaomi HyperOS, usmeren na zadovoljavanje potreba savremenog čoveka, a dizajniran i prilagođen za povezivanje ličnih uređaja, automobila i pametnih uređaja za domaćinstvo. Rekonstrukcija osnovnih modula, kao što su upravljanje zadacima, memorijom i datotekama, rezultirala je značajnim povećanjem performansi i efikasnosti proizvoda. Posvećenost kompanije proaktivnoj inteligenciji dovela je do Xiaomija HyperMind-a, centra za pametno kognitivno razmišljanje uređaja. Xiaomi HyperOS otišao je i korak dalje podržavajući napredne AI tehnologije i omogućavajući uređajima da pruže niz funkcija pokretanih veštačkom inteligencijom, što dodatno unapređuje korisničko iskustvo.