Xiaomi beleži rekordne prihode od 88,9 milijardi jena u drugom kvartalu 2024. godine

Ubrzan porast Xiaomi prihoda i ulazak u novi ciklus rasta

Xiaomi, kompanija za potrošačku elektroniku i proizvodnju pametnih telefona i hardvera povezanih putem platforme IoT u svojoj osnovi, objavila je rezultate za tri meseca zaključno sa 30. junom 2024. godine. Treći uzastopni kvartal, Xiaomi je izvestio o dvocifrenom godišnjem rastu prihoda. Prihodi kompanije su u drugom kvartalu 2024. godine dostigli 88,9 milijardi jena, što predstavlja povećanje od 32 odsto u odnosu na prethodnu godinu, dok je prilagođena neto dobit bila 6,2 milijarde jena, što je 20,1 odsto više nego prošle godine. Ukupna bruto profitna marža iznosila je 20,7 odsto. Tri ključne oblasti poslovanja kompanije Xiaomi nadmašila su tržišna očekivanja sa prihodima od 46,5 milijardi jena za pametne telefone, 26,8 milijardi jena za IoT platformu i lifestyle proizvode, i 8,3 milijarde jena za internet usluge. Prihodi iz oblasti pametnih električnih vozila i drugih novih inicijativa iznosili su 6,4 milijarde jena.

Tokom drugog kvartala, gotovinski resursi kompanije su porasli na 141 milijardu jena do 30. juna, pružajući ključnu osnovu za održiv razvoj kako osnovnih, tako i novih poslovanja, a ujedno i podržavajući kontinuirani rast kompanije. Neprestano ulaganje u osnovne tehnologije značajno je unapredilo razvoj poslovanja. Xiaomi AI tehnologija unapredila je performanse proizvoda i korisničko iskustvo na pametnim telefonima i električnim vozilima, ali i povećala operativnu efikasnost Xiaomi Smart Factory-a. Uz to, očekuje se dodatna optimizacija poslovanja i učvršćivanje održivosti budućeg rasta pomoću unapređenog ekosistema „Human x Car x Home“.

Xiaomi predvodi u rastu među pet vodećih brendova pametnih telefona, dok se globalna ekspanzija ubrzava

U drugom kvartalu, globalne isporuke Xiaomi pametnih telefona dostigle su 42,2 miliona jedinica, što predstavlja rast od 28,1 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Prema Canalys-u, Xiaomi je zadržao svoje mesto među tri najvažnija brenda pametnih telefona u svetu već 16 uzastopnih kvartala, sa tržišnim udelom od 14,6 odsto. Xiaomi je najbrže rastući brend pametnih telefona među prvih pet u pogledu isporuka.

Pročitajte i:  Kompanija Huawei predstavila finansijske rezultate za prvu polovinu 2021. godine

Xiaomi sektor pametnih telefona izvestio je o snažnom rastu sa prihodom u Q2 od 46,5 milijardi jena, što je povećanje od 27,1 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Isporuke pametnih telefona kompanije rangirane su među prve tri u 58 zemalja i regiona širom sveta, kao i među prvih pet u 70 zemalja i regiona. Ovaj rast naglašava uticaj koji Xiaomi ima na međunarodnim tržištima, uz ubrzanu ekspanziju u Latinskoj Americi, Jugostočnoj Aziji, na Bliskom Istoku i u Africi.

Prihodi iz IoT sektora naglo rastu, isporuke klima uređaja u drugom kvartalu skočile preko 40%

Xiaomi sektor IoT i lifestyle proizvoda nastavio je da beleži rast u drugom kvartalu, ostvarivši rekordne prihode od 26,8 milijardi jena, što je 20,3 odsto više nego prethodne godine. Segment pametnih kućnih uređaja takođe je nastavio sa snažnim performansama, sa prihodima koji su porasli za 38,7 odsto u poređenju sa prošlom godinom.

Prema kompaniji Canalys, globalne isporuke Xiaomi tableta u drugom kvartalu udvostručene su u odnosu na prethodnu godinu, čime je Xiaomi postao najbrže rastući brend tableta među prvih pet u segmentu isporuka. Isporuke Xiaomi nosivih uređaja rangirane su na trećem mestu globalno i na drugom mestu u Kini, dok su isporuke TWS slušalica rangirane na trećem mestu globalno i na prvom mestu u Kini.

U istom periodu, isporuke Xiaomi klima uređaja prešle su 3,3 miliona jedinica, što je više od 40 odsto u odnosu na prošlu godinu. Takođe, Xiaomi frižideri su sa 600.000 jedinica zabeležili značajan rast isporuka, kao i veš mašine koje su dostigle 400.000 isporučenih jedinica.

Snažan rast u poslovanju internet usluga, uz globalni i domaći broj mesečnih aktivnih MAU korisnika koji je porastao za više od 10%

Pročitajte i:  Xiaomi je po treći put zaredom osvojio prvo mesto u sedam kategorija na dodeli nagrada Asia Executive Team Awards koje dodeljuje Institutional Investor

Internet usluge su nastavile sa brzim rastom, pri čemu su prihodi porasli za 11 odsto na rekordne 8,3 milijarde jena. Dok Xiaomi nastavlja da širi svoju globalnu mrežu partnera, prihodi od internet usluga u inostranstvu su u drugom kvartalu povećani za 32,9 odsto i dostigli su 2,7 milijardi jena. Na ovaj način je udeo u ukupnim prihodima od internet usluga povećan na 32,1 odsto.

Broj korisnika interneta nastavio je da raste, a mesečni aktivni korisnici dostigli su rekordne visine na svetskom nivou. U junu 2024. godine, globalni MAU dostigao je 675,8 miliona, što predstavlja povećanje od 11,5% u odnosu na prethodnu godinu, dok je MAU u Kini dostigao 164,4 miliona, sa porastom od 10,1% u odnosu na prethodnu godinu.

Rast u sektoru pametnih električnih vozila (EV) nadmašuje prognoze sa preko 27.000 isporučenih vozila u drugom kvartalu

Od predstavljanja prvog pametnog Xiaomi EV, serije Xiaomi SU7, tržišne performanse su značajno nadmašile očekivanja. Prihodi iz sektora pametnih EV i drugih novih inicijativa dostigli su 6,4 milijarde jena. Kompanija kontinuirano povećava proizvodnju i isporuku serije Xiaomi SU7. Isporuke ove serije dostigle su 27.307 vozila, pri čemu su mesečne isporuke prelazile 10.000 jedinica tokom dva uzastopna meseca. Povećanje proizvodnih kapaciteta nadmašuje kapacitete konkurencije, pokazujući jaku konkurentnost.

Od juna, Xiaomi EV Fabrika je započela rad u dve smene, sa ciljem da pre roka, do novembra, dostigne 100.000 isporučenih vozila. Cilj kompanije je da tokom 2024. godine isporuči 120.000 vozila serije Xiaomi SU7. Do 30. juna 2024, otvoreno je 87 prodajnih centara za pametna EV u Kini, što je doprinelo kontinuiranom rastu narudžbina i pružanju profesionalne zaštite automobila korisnicima.

Gotovinski resursi kompanije, omogućavaju fokus sektora Xiaomi EV pametnih vozila na tehnologiji i razvoju proizvoda, usred intenzivne tržišne konkurencije. Xiaomi nastavlja sa istraživanjima značajnim za tehnološke napretke koja poboljšavaju konkurentnost proizvoda. U julu 2024. godine, kompanija je predstavila prototip Xiaomi SU7 Ultra, najavljujući planove za postizanje izuzetnog prolaznog vremena na Nürburgring Nordschleife stazi u oktobru. Cilj je da postane najbrže električno vozilo sa četvoro vrata u narednoj deceniji.

Pročitajte i:  Softverska agencija Flipkod postala sastavni deo internacionalne IT kompanije Q agency

AI osnažuje Xiaomi pametan ekosistem pokrećući „Human x Car x Home“, rast na premium tržištu

Kompanija Xiaomi je nastavila da koristi veštačku inteligenciju kako bi unapredila „Human x Car x Home“ strategiju. U drugom kvartalu, ulaganja u istraživanje i razvoj nastavila su da rastu, sa troškovima koji su dostigli 5,5 milijardi jena, što predstavlja povećanje od 20,7 odsto. Xiaomi AI tehnologija je ostvarila inovacije u nekoliko oblasti, posebno u sektoru pametnih EV. Ova tehnologija pruža snažnu tehničku podršku za autopilot, automatsko parkiranje i glasovnu interakciju putem Xiaomi AI asistenta.

Što se tiče pametnih telefona, unapređene sposobnosti AI asistenta za sveobuhvatno prepoznavanje i razumevanje, nude korisnicima niz funkcija, poput AI analize dokumenata i AI generisanja video sadržaja. Ove inovacije čine osnovu Xiaomi rasta na tržištu premium proizvoda.

Prema podacima trećih strana, u drugom kvartalu 2024. godine, Xiaomi premium modeli pametnih telefona sa cenom od 3.000 jena i više, činili su 22,1 odsto ukupnih isporuka pametnih telefona u Kini, što predstavlja rast od 2,0 procentna poena u odnosu na prethodnu godinu. 19. jula, u Kini, Xiaomi je predstavio vrhunski sklopivi uređaj, Xiaomi MIX Fold 4, zajedno sa prvim kompaktnim sklopivim uređajem, Xiaomi MIX Flip. Performanse ova dva modela značajno su nadmašile očekivanja, čime je kompanija dodatno utvrdila svoju reputaciju na tržištu. Xiaomi MIX Flip je stekao značajnu pohvalu zbog svog jedinstvenog, sklopivog dizajna i inovativnog spoljnog ekrana od 4,01 inča sa AI offline prevodilačkim sposobnostima.