Startapovi iz Srbije prvi put na „GITEX FUTURE STARS“ u Dubaiju

Vlada Republike Srbije, u sklopu šireg predstavljanja Srbije na prestižnoj Svetskoj izložbi „Expo 2020 Dubai“, prvi put će predstaviti izabrane startapove iz naše zemlje na GITEX Future Stars 2021 – najvećem događaju posvećenom razvoju startapova u regionu Bliskog Istoka, Severne Afrike i Južne Azije, koji se od 17. do 20. oktobra održava u Dubaiju.

Programski sadržaj uključuje brojne konferencije i događaje koji će okupiti više od 350 najvećih stručnjaka sa kojima će predstavnici startapova imati prilike da razvijaju svoje veštine i uče od najboljih. Svi startapi imaju mogućnost da se prijave i za „Supernova izazov“, gde će najbolji biti nagrađen sa čak 200.000 dolara.

Ceo nastup Srbije na GITEX-u biće pod brendom Srbija stvara tehnologije / Serbia creates tech, a logističku podršku startapovima pruža Privredna komora Srbije.

“Imajući u vidu da na ovom globalnom događaju svoje ućešće već tradicionalno potvrđuju najveće svetske IT kompanije, investicioni fondovi i investitori, kao i da organizatori najavljuju okupljanje više od 750 startapova iz 75 država koji će se predstaviti pred 400 VC fondova i investitora iz više od 30 zemalja, nastup srpskih kompanija na GFS i GITEX-u smatramo investicijom u razvoj domaće startap scene”, ističe Ana Ilić, viša savetnica predsednice Vlade Srbije i zamenica Generalne komesarke Srbije za Expo Dubai 2020.

„Vlada Republike Srbije posvećeno radi na razvoju startap ekosistema, jer smatramo da Srbija, sa svojim talentovanim i inovativnim kompanijama i pojedincima ima mnogo toga da ponudi svetu, kao i da promocijom inovacija, učestvuje u rešavanju globalnih izazova čovečanstva. “GITEX Future Stars“ je izuzetna prilika za perspektivne startapove iz Srbije da iskoriste ozbiljne poslovne prilike na velikom tržištu. Kroz upoznavanje sa drugim osnivačima kompanija, potencijalnim investitorima i najuticajnijim stručnjacima iz celog sveta u ovoj oblasti, sigurna sam da će Srbiji doneti nove ideje i investicije, a sebi obezbediti kontakte od ključne važnosti za dalji razvoj svog startapa“, ističe Ilić.

Pročitajte i:  Međunarodna konferencija auto industrije – važnost zelenih tehnologija za održivost poslovanja

Na osnovu javnog poziva za startapove iz Srbije, aplikacije su ocenjivane korišćenjem precizne metodologije kako bi se objektivno odabrali najbolji predstavnici iz naše zemlje, uzimajući u obzir kvalitet ideje, stepen razvoja kompanije, spremnost tima i prilagođenost tržištu. Petočlani žiri bio je sačinjen od uglednih stručnjaka iz investicionih fondova regiona Bliskog Istoka, Investicionog fonda kompanije Telekom, Inicijative „Digitalna Srbija“, Instituta za veštačku inteligenciju, Privredne komore Srbije i Kabineta predsednice Vlade Republike Srbije.

Domaće kompanije koje će predstavljajti Srbiju na GITEX Future Stars su: „Joberty Technologies”, “Kredium”, “White Lemur”, “Stock Studio”, “VizLore Digital Asset Management” i “Deep Blue Sea Studio”. Odabrane kompanije dolaze iz oblasti društvenih mreža, FinTech-a, veštačke inteligencije, zaštite životne sredine i korporativnog softvera.

GITEX FUTURE STARS 2021 će ove godine posebno biti posećen, jer se održava tokom trajanja Svetske izložbe – Expo 2020 Dubai, pod sloganom: „Povezivanje umova, stvaranje budućnosti“ (Connecting minds, creating the future). Centralni događaji koji se odnose na predstavljanje naše zemlje, biće organizovani u nacionalnom paviljonu Srbije, površine od 2.000 kvadratnih metara, koji će se nalaziti u tematskoj celini „mobilnost“ (Mobility).

Tema nastupa Republike Srbije na Svetskoj izložbi je „Srbija stvara ideje – Inspirisani prošlošću, kreiramo budućnost“ („Serbia Creates Ideas – Inspired by the past, shaping the future“). Nacionalni paviljon Srbije je osmišljen kao svojevrsna vremenska kapsula koja povezuje zaostavštinu vinčanske kulture sa digitalno naprednom, savremenom Srbijom, sa ciljem predstavljanja inovacija, tehnoloških i naučnih uspeha, poslovnih i investicionih  prilika.  Paviljon će biti u potpunosti digitalizovan i pružiće mogućnost virtuelnog putovanja kako kroz različite realnosti, različite vremenske periode tako i kroz različite prostore.

Pročitajte i:  Xiaomi zabeležio 70% rasta tokom 2021. godine