Tehnološke kompanije su preispitale svoj fokus za godinu koja predstoji i očekuju nas prilično interesantne promene na tržištu smartfona ako pitate Dana Derija, Motorolinog Global Product potpredsednika, ovo su najvažniji smartfon trendovi koji nas očekuju u 2021. godini:
PREDVIĐANJE # 1: Pametni telefoni prevazilaze tradicionalne mogućnosti i još više će komunicirati sa svetom oko nas
Ljudsko ponašanje se značajno promenilo tokom 2020. godine – i sada, više nego ikad, želja za povezivanjem i pristupačnošću kod ljudi nije bila prisutnija. Kao OEM proizvođači, modifikujemo svoje proizvode, marketing i sveukupne poslovne strategije kako bismo se uskladili sa novom „normalom“ kojoj smo bili izloženi najvećim delom 2020. godine. Gledajući unapred, to je prilika da novi talas inovacija zauzme centralno mesto. Tokom 2021. godine, ali i kasnije, mislimo da će ova promena u ponašanju potrošača biti katalizator za inovacije pametnih telefona – one koje prevazilaze tradicionalne mogućnosti. Sa poboljšanom povezanošću i brzinom – zahvaljujući stvarima poput 5G mreže i procesorima koji reaguju brže – naši pametni telefoni će početi da igraju još značajniju ulogu u održavanju povezanosti. Ova poboljšanja omogućiće našem pametnom telefonu bolju i efikasniju interakciju sa uređajima oko nas – pretvarajući pametne telefone u igračke konzole ili smislene dodatke kompjuterima. Ljudi svih starosnih grupa će tokom ove ere daljinskog povezivanja prihvatiti tehnologiju, počećemo da uviđamo kako nam pametni telefoni ne pomažu samo u efikasnijem obavljanju zadatka koji su deo ove nove realnosti – poput rada od kuće ili obrazovanja dece na daljinu – već će nam pomoći da sarađujemo, učimo, obrazujemo se i povezujemo sa svetom oko nas.
PREDVIĐANJE # 2: U 2021. godini videćemo povećanu potražnju u tehnologijama koje pružaju specifično iskustvo
Kako ljudi nastavljaju da zahtevaju proizvode koji ne samo da prate njihov užurbani način života, već i rešavaju specifične probleme i potrebe, uviđamo sve veći fokus proizvođača ka predstavljanju uređaja koji mogu da zadovolje sve zahteve potrošača. Na primer, tokom protekle dve godine smo primetili snažan fokus nekoliko tehnoloških giganata na uređaje za igre. Bilo da se radi o računaru sa besprekornim igračkim specifikacijama poput Lenovo Legion 7i ili pametnom telefonu koji igračima pruža impresivno audio iskustvo, prikaz i najveće brzine na tržištu, poput Motorole edge+, ovaj trend će se nastaviti i u godinama koje su pred nama. U sledećih godinu dana verujemo da će ovo ići dalje od gejminga i na segmente potrošača sa drugim specifičnim potrebama, poput naprednih funkcija koje će isporučivati fotografije profesionalnog kvaliteta svima koji ozbiljno koriste društvene mreže, specifikacija koje garantuju izdržljivost i dugotrajnost aktivnijim potrošačima, pa čak i još lakše prenosive i fleksibilnije uređaje. Na primer, 2021. godine potrošači će nastaviti da traže tehnološka rešenja koja nude prenosivost, ali koja ne ugrožavaju pogodnost i funkcionalnost koja dolazi sa većim ekranom. Uprkos manjem broju putovanja ove godine, potrošačima su sada više nego ikad potrebna tehnološka rešenja koja su dovoljno fleksibilna i prenosiva da prate njihov životni stil koji se neprestano menja. Ovih dana sa sobom nosimo manje nego što je bilo u prošlosti, jer se naša današnja putovanja sastoje od hodanja po stanu, do kuhinjskog šanka ili dnevne sobe. I dok se krećemo oko svojih prenosnih računara, punjača, pametnih telefona, rešenje je preklopni uređaj koji može ponuditi prenosivost i funkcionalnost svih ovih uređaja.
PREDVIĐANJE # 3: Virtuelna stvarnost proširi će se na kupovinu
Ove godine, rešenja za virtuelnu i proširenu stvarnost (VR/AR) proširiće se dalje od igranja igrica i obrazovanja na segment kupovine. Ove godine potrošači širom sveta udaljili su se od kupovine u prodavnicama, uglavnom kao rezultat obaveznog distanciranja zbog COVID-19 pandemije. Ali ne verujemo da će se ovaj novi trend uskoro promeniti. Očekivane brojke za 2020. godinu prodatih 5G uređaja mogle bi da dostignu 190 miliona jedinica, počećemo da gledamo kako potrošači koriste VR/AR za testiranje proizvoda, isprobavanje nove odeće ili čak dizajniranje životnog prostora, sve iz udobnosti svog doma. Kupovina ili testiranje potencijalnog novog proizvoda više neće zahtevati fizičko dodirivanje proizvoda, a proizvođači će morati da pronađu načine da iskustva potencijalnih kupaca učine što realnijim, što će u velikoj meri biti omogućeno napretkom i širokim usvajanjem 5G mreže.