Informaciona bezbednost kao ključ digitalne transformacije

Digitalno doba donosi mnogo novih mogućnosti za unapređenje poslovanja, ali i izazova. Usled sve brže digitalizacije, svakodnevno raste rizik od gubitka podataka, koji se danas smatraju najvrednijom imovinom kompanija, poručili su eksperti iz oblasti informacione bezbednosti, istakavši značaj bezbednosnih rešenja i zaštite podataka, na panelu “Kako ići u korak sa digitalnom transformacijom i sajber bezbednošću” koji je organizovala kompanija A1 Srbija.

„Neretko kompanije vide bezbednosni tim kao mesto gde zabava prestaje, dok je zapravo potrebna dobra komunikacija kako bismo upravljali rešenjima i potencijalnim rizicima, interno i eksterno. Neophodno je održavati ravnotežu između ljudi, procesa i tehnologije, a sigurnosne prakse treba da idu u korak sa brzinom digitalne transformacije. Drugim rečima, akcenat ne treba da bude samo na tome kako ubrzati proces, već kako bezbedno ubrzati proces“ – naglasio je Goran Stojadinović, direktor prodaje poslovnim korisnicima i razvoja ICT rešenja.

Tokom razgovora sa moderatorom Ivanom Minićem, urednikom podkasta „Pojačalo“, eksperti su istakli da je u svetu u kojem je sve više poslovnog i društvenog života na mreži, zaštita bezbednosti i podataka neophodna za kompanije svih veličina.

„Ako mislite da nemate bezbednosnih problema, onda verovatno ne trošite dovoljno resursa na sajber bezbednost. Kada prepoznajete svoje slabosti i rizike kojima upravlja program kontinuiranog poboljšanja, kako bi obezbedio rešenje, tada ste na pravom putu” – izjavio je Tomas Snor, direktor bezbednosti A1 Digital.

Pročitajte i:  Kako Huawei vidi budućnost uz 5G i sajber bezbednost?

„U današnje vreme smo svi zanimljivi hakerima, bez obzira na oblast poslovanja ili to da li smo mala, srednja ili velika kompanija. Sajber kriminal je dobro organizovan – veliki igrači svojim korisnicima, odnosno drugim hakerima, čak nude usluge poput iznajmljivanja malver datoteka, zajedno sa tehničkom podrškom. Danas haker više i ne mora da bude stručnjak da bi mogao da napadne i ugrozi kompaniju ili poejdinca. Zbog toga u A1 nastojimo da poslovnim partnerima i klijentima ponudimo pomoć i nudimo im visok nivo sigurnosti kroz širok spektar usluga“, izjavio je Miloš Krunić, vodeći stručnjak za implementaciju ICT rešenja.

Kompanija A1 Srbija kao provajder internet i digitalnih rešenja, usmerena je na podizanje svesti o značaju informacione bezbednosti kroz kontinuiranu komunikaciju u javnosti, kao i unutar kompanije.

„Korisnici interneta u Srbiji su pod intenzivnom i rastućom opasnosti od sajber napada, a meta su njihova privatnost, bankovni računi i uređaji. A1 Net Protect je prošlog meseca aktivno zaustavio 22 miliona napada u Srbiji, što znači da je skoro svaki peti korisnik imao problem koji smo rešili. Najčešći napadi bili su lažne poštanske usluge, online kazina i trojanski virus. U poređenju sa drugim zemljama centralne i istočne Evrope, u Srbiji se beleži tri puta više napada. Istovremeno, ljudi prepoznaju potrebu za informacionom bezbednošću, ali i sve više ljudi i kompanija traži zaštitu od A1“, zaključio je Ričard Malovič, generalni direktor kompanije Whalebone.