Rast prihoda i profita XIAOMI-ja u trećem kvartalu

Xiaomi korporacija (Xiaomi ili Grupa), proizvođač potrošačke elektronike, pametnih telefona i uređaja sa pametnim hardverom, u osnovi povezanim na IoT platformu (internet stvari), objavila je svoje nerevidirane konsolidovane rezultate za tromesečni i šestomesečni period navršen 30. septembra 2021.

U trećem kvartalu 2021. godine, ukupan prihod kompanije Xiaomi iznosio je 78,1 milijardu RMB, što predstavlja povećanje od 8,2% u odnosu na prethodnu godinu. Prilagođeni neto profit za taj period iznosio je 5,2 milijarde RMB, što je povećanje od 25,4% u odnosu na godinu za nama. Pod uticajem globalnog makro-okruženja, kao i raspoloženja tržišta prema tehnološkom sektoru u Kini u trećem tromesečju, dugoročna ulaganja Xiaomi-ja merena po fer vrednosti kroz bilans uspeha u tekućem periodu su generisala nerealizovane finansijske gubitke, koji su imali značajan uticaj na neto profit kompanije. Bez obzira na to, profitabilnost osnovnog poslovanja Xiaomi-ja je zadržala stabilan rast. Xiaomi je prikazao odličan poslovni model za rad sa ukupnim prihodima i prilagođenom neto dobiti i održan je solidan rast.

U međuvremenu, broj Xiaomi global MIUI aktivnih korisnika na 30 dana premašio je 500 miliona od 22. novembra 2021. godine, što je još jedan uspeh za Xiaomi-jevu Smartphone x AIoT strategiju.

Finansijski detalji za treći kvartal 2021:

Ukupan prihod u ovom periodu iznosi 78,06 milijardi RMB, što predstavlja porast od 8,2% u odnosu na isti period prethodne godine. Bruto profit iznosi približno 14,29 milijardi RMB, i to je povećanje od 40,6% u odnosu na isti period prethodne godine. Neto dobit prilagođena van MSFI iznosi 5,18 milijardi RMB, što predstavlja rast od 25,4% u odnosu na isti period prethodne godine.

„Tokom trećeg kvartala 2021. nastavljamo da jačamo našu osnovnu Smartphone × AioT strategiju i napredujemo na tržištu vrhunskih pametnih telefona. Zauzeli smo 1. mesto po isporuci pametnih telefona u 11 zemalja i regiona. Nastavili smo da istražujemo i unapređujemo proizvode i tehnologiju kako bismo dodatno poboljšali našu konkurentnost na premium tržištu. Naši prihodi od internet usluga dostigli su novi kvartalni maksimum i ostajemo posvećeni ulaganju u istraživanje i razvoj koji podupire osnovnu konkurentnost naših proizvoda. Od 22. novembra 2021, broj Xiaomi-jevih globalnih MIUI 30-dnevnih aktivnih korisnika premašio je 500 miliona, što predstavlja još jedan uspeh naše Smartphone x AIoT strategije“.

Kvartalni pregled učinka

Prihod od internet usluga dostigao je novi kvartalni maksimum. U trećem kvartalu, profitabilnost kompanije Xiaomi nastavila je da jača pošto je prihod od internet usluga dostigao 7,3 milijarde RMB, što je ujedno i novi kvartalni maksimum i predstavlja povećanje od 27,1% u odnosu na prethodnu godinu. Bruto profitna marža segmenta internet usluga iznosila je 73,6%, što je za 13,1 procentni poen više nego u istom periodu prošle godine.

U međuvremenu, globalna baza internet korisnika Grupe nastavila je brzo da se širi u trećem kvartalu. Od 22. novembra 2021., broj globalnih MIUI 30-dnevnih aktivnih korisnika  po prvi put je premašio 500 miliona, što je još jedna prekretnica za globalnu ekspanziju Xiaomi-ja. U septembru 2021. broj mesečnih aktivnih korisnika MIUI je porastao za 32,0% u odnosu na prethodnu godinu na 485,9 miliona, među kojima je broj u kontinentalnoj Kini porastao na 127,3 miliona, što je povećanje od 16,4% u odnosu na prethodnu godinu i neto dobit  četvrtu uzastopnu četvrtinu. U septembru 2021. godine, broj mesečnih aktivnih korisnika Xiaomi-jevog globalnog pametnog televizora i Xiaomi Box-a proširio se za preko 33,0% u odnosu na prethodnu godinu. Od 30. septembra 2021. godine, broj pretplatnika za TV je bio 4,7 miliona, što je povećanje od 13,5% u odnosu na prethodnu godinu.

Pročitajte i:  Nutanix je za samo nedelju dana omogućio JM Finnu rad od kuće

U trećem kvartalu 2021. prihod od advertajzinga kompanije Xiaomi je dostigao 4,8 milijardi RMB, što predstavlja rast od 44,7% u odnosu na prethodnu godinu, prvenstveno zbog proširenja korisničke baze, većeg procenta korisnika premium pametnih telefona i jačih mogućnosti monetizacije.  Xiaomi-jev prihod od igara dostigao je 1,0 milijardi RMB, povećavši se za 25,0% u odnosu na prethodnu godinu zbog snažnih performansi novih igara visokog kvaliteta i većeg prosečnog prihoda od igara po korisniku koje pokreću premium pametni telefoni i gejming telefoni. Xiaomi-jev prihod od drugih usluga sa dodatom vrednošću iznosio je 1,6 milijardi RMB u trećem kvartalu. U drugom kvartalu ove godine, Xiaomi-jeva platforma za e-trgovinu Youpin predstavila je svoj novi potrošački brend, Life Element, koji nudi širok spektar visokokvalitetnih svakodnevnih proizvoda po konkurentnim cenama. Nedavno, u novembru 2021. godine, Youpin je takođe pokrenuo svoj UP sistem članstva kako bi dosledno poboljšao iskustvo kupovine putem interneta svojih korisnika.

U trećem kvartalu 2021, prihod od internet usluga kompanije Xiaomi u inostranstvu porastao je za 110,0% u odnosu na prethodnu godinu na 1,5 milijardi RMB, što čini 19,9% ukupnog prihoda od internet usluga, postavljajući još jedan kvartalni rekord. U budućnosti ćemo nastaviti da širimo i produbljujemo saradnju sa globalnim poslovnim partnerima Grupe i aktivno istražujemo nove ponude internet usluga na inostranim tržištima.

Xiaomi ostaje posvećen ulaganju u istraživanje i razvoj, što podstiče osnovnu konkurentnost njegovih proizvoda. U prva tri kvartala 2021. godine, kumulativni izdaci Grupe za istraživanje i razvoj dostigli su 9,3 milijarde RMB, što predstavlja povećanje od 51,4% u odnosu na prethodnu godinu. U septembru 2021, Xiaomi je predstavio Xiaomi Smart Glasses, sa vizuelizovanim ekranom informacija i interaktivnim funkcijama. U novembru 2021, Xiaomi je lansirao Loop LiquidCool tehnologiju, koja poboljšava disipaciju toplote pametnog telefona pri intenzivnoj upotrebi. Od 30. septembra 2021, Xiaomi-jev tim za istraživanje i razvoj je imao 13.919 zaposlenih, što čini više od 44% ukupnog broja zaposlenih.

Snažan prihod u inostranstvu sa prvim mestom po isporukama pametnih telefona u 11 zemalja i regiona

Pročitajte i:  Prilagođena Xiaomi neto dobit za prvi kvartal 2024. godine iznosi 6,5 milijardi juana

Prihod kompanije Xiaomi sa inostranih tržišta dostigao je 40,9 milijardi RMB tokom trećeg kvartala 2021. godine, što čini 52,4% ukupnog prihoda. Uprkos globalnom nedostatku ključnih komponenti, Xiaomi je učvrstio svoju tržišnu poziciju optimizacijom raspodele resursa na globalnom tržištu i jačanjem svojih kanala u skladu sa lokalnim tržišnim uslovima. Prema Canalys-u, Xiaomi-jev tržišni udeo u isporuci pametnih telefona u trećem kvartalu bio je na prvom mestu u 11 zemalja i regiona i među prvih pet u 59 zemalja i regiona širom sveta.

Xiaomi je nastavio da produbljuje svoje prisustvo na globalnom tržištu u trećem kvartalu. Prema Canalys-u, u trećem kvartalu 2021. Xiaomi je rangiran na 2. mestu u Evropi sa tržišnim udelom pametnih telefona od 21,5%. U Zapadnoj Evropi, Xiaomi-jev udeo na tržištu pametnih telefona dostigao je 17% , čime se svrstao među prva tri u pogledu isporuka. U Centralnoj i Istočnoj Evropi, Xiaomi se nalazi na 2. mestu sa 28,7% tržišnog udela u isporuci pametnih telefona. U trećem kvartalu 2021, Xiaomi je prodao preko 6,8 miliona pametnih telefona putem kanala operatera na inostranim tržištima, isključujući Indiju, što predstavlja povećanje od preko 130% u odnosu na prethodnu godinu. Prema Canalys-u, udeo koji Xiaomi ima na tržištu pametnih telefona u zapadnoevropskim kanalima operatera porastao je sa 4,6% u trećem kvartalu 2020. na 13,0% u trećem kvartalu 2021.

Istovremeno, Xiaomi je nastavio da jača svoju konkurentnost na tržištima u razvoju. Prema Canalys-u, u trećem kvartalu 2021. tržišni udeo Xiaomi-ja u Latinskoj Americi, na Bliskom istoku i u Africi dostigao je 11,5%, odnosno 16,3% i 7,3%,. Pored toga, Xiaomi je zadržao poziciju broj 1 u isporuci pametnih telefona u Indiji 16. uzastopno tromesečje.

Isporuke pametnih telefona u trećem kvartalu zauzele su treće mesto u svetu uz kontinuiran napredak na premium tržištu

U trećem kvartalu 2021. godine, uprkos globalnom nedostatku ključnih komponenti, globalne isporuke pametnih telefona Grupe su i dalje dostigle 43,9 miliona. Prema podacima Canalys-a, u trećem kvartalu 2021. godine, globalne isporuke pametnih telefona Grupe bile su na trećem mestu sa tržišnim udelom od 13,5%. Prihod Grupe od pametnih telefona iznosio je 47,8 milijardi RMB sa bruto maržom od 12,8%, što je povećanje od 4,4 procentna poena u odnosu na prethodnu godinu.

Xiaomi strategija segmentacije korisnika i novi proizvodi omogućili su Grupi da proširi svoju korisničku bazu. Za mnoge nove pametne telefone lansirane ove godine, više od polovine korisnika su novi korisnici Xiaomi-ja. Xiaomi je predstavio potpuno novu seriju Xiaomi Civi u septembru 2021. godine, koju su  korisnici dobro prihvatili.

U prva tri kvartala 2021. godine, globalne isporuke Xiaomi-jevih pametnih telefona po ceni od 3.000 RMB ili iznad u kontinentalnoj Kini i 300 evra, ili ekvivalentno, na inostranim tržištima, iznosile su približno 18 miliona, što čini više od 12% ukupnih isporuka. Na inostranim tržištima, ukupne isporuke pametnih telefona po ceni od ili iznad 300 evra, ili ekvivalentno, porasle su za više od 180% u odnosu na prethodnu godinu tokom trećeg kvartala, uglavnom u Latinskoj Americi, Zapadnoj Evropi i na Bliskom istoku.

Pročitajte i:  AMD proširio Ryzen 7000 paletu procesora za ugradna industrijska rešenja

Tokom novembarskog Singles festivala kupovine, pametni telefoni brendova Xiaomi i Redmi zajedno su bili na prvom mestu po obimu prodaje na Tmall.com, JD.com i Suning.com. Premium pametni telefoni Grupe su takođe rangirani na prvom mestu među Android pametnim telefonima po ceni iznad 4.000 RMB na Tmall.com i JD.com. Pored toga, tokom festivala kupovine, ukupan obim prodaje Xiaomi-jevih pametnih telefona sa njegovih oflajn kanala porastao je za više od 110% u odnosu na prethodnu godinu.

Strategija Smartphone x AioT se nastavlja, ubrzani su novi napori za rast maloprodaje

Prihod Xiaomi IoT i lajfstajl proizvoda iznosio je 20,9 milijardi RMB tokom trećeg kvartala 2021, što je povećanje od 15,5% u odnosu na prethodnu godinu. Značajno je da su prihodi Grupe od prekomorskih IoT i lajfstajl proizvoda dostigli novi rekord uprkos izazovima u pomorskoj logistici u inostranstvu u ovom kvartalu.

U trećem tromesečju, nakon pada globalnog obima prodaje televizora u odnosu na prethodnu godinu, Xiaomi-jeve globalne isporuke pametnih televizora dostigle su 3,0 miliona sa povećanjem prihoda od 19,5% u odnosu na prethodnu godinu. Prema All View Cloud-u, Xiaomi-jeve TV isporuke su rangirane kao broj 1 u kontinentalnoj Kini 11. uzastopno tromesečje i među prvih pet na svetu u trećem kvartalu 2021.

Pored toga, Xiaomi je proširio svoje kategorije premium pametnih kućnih aparata kako bi pomogao korisnicima da stvore zdravo i udobno životno okruženje. U trećem kvartalu, Xiaomi je lansirao pametne kućne aparate, uključujući Xiaomi 550L pametni frižider sa četiri vrata i Xiaomi mini mašinu za pranje veša. Xiaomi-jevi pametni ventilisani klima uređaji takođe su se dobro pokazali. Tokom novembarskog Singles festivala kupovine, Xiaomi-jeva kumulativna prodaja kućnih aparata rangirana je na 3. mestu na sajtu JD.com.

Xiaomi-jeva AIoT platforma nastavlja da se širi. Od 30. septembra 2021. godine, broj povezanih IoT uređaja (bez pametnih telefona, tableta i laptopova) na njegovoj AIoT platformi po prvi put je premašio 400 miliona. Broj korisnika sa pet ili više uređaja povezanih na AIoT platformu (bez pametnih telefona, tableta i laptopova) premašio je 8 miliona.

Ove godine Xiaomi je ubrzao svoje nove napore za rast maloprodaje, ali i dodatno učvrstio svoju prednost u onlajn kanalima, uporedo šireći i  oflajn kanale. Do danas,  ukupan broj Xiaomi-jevih maloprodajnih objekata u Kini premašio je 10.000. Xiaomi očekuje da će dalji rast prodora na tržišta nižeg nivoa omogućiti Grupi da opslužuje više korisnika u Kini.