Hoće li se Facebook srušiti kao kula od karata?

facebook

Imate uspešnu Facebook stranicu, mnogo pratilaca, vaš posao raste zahvaljujući Facebook-u, ali i zavisi od njega. Da li je to mudro?

Neverovatna popularnosti društvenih mreža je mnogima promenila život. I dok neki provode vreme uživajući u zabavnim sadržajima ili zavirujući u tuđe živote, drugi su društvene mreže iskoristili da zarade novac. Mogućnost (u teoriji) potpuno besplatnog promovisanja veština, ili proizvoda širokom auditorijumu zvuči kao prilika koja se ne propušta.

Može li nešto da naruši tu idilu?

Mnogi će reći da je Facebook preveliki i da ništa ne može ozbiljno da ga ugrozi. Možda su u pravu, možda neće nestati, ali… Da li znate šta je, odnosno šta je bio MySpace? Danas gotovo zaboravljen, MySpace je osnovan 2003. godine, a u periodu od 2006. do 2009. bio je najpopularnija društvena mreža na svetu. Bili su na vrhu, a sad su gotovo nestali. Mislite da im je bilo lako jer nije postojao Facebook? Grešite. Facebook je osnovan samo godinu dana kasnije, odnosno 2004. ali je najpopularnija društvena mreža postao tek 2009. godine. Ni Facebook danas nije bez konkurencije, kao što je TikTok.

Nije MySpace jedini. U zaborav su pali Sixdegrees, po mnogima prva prava društvena mreža, zatim Google+, Vine, Friendster koji je svojevremeno imao više od 100 miliona korisnika i mnogi drugi. Zanimljivo je što je propasti Friendstera doprinela njegova popularnost, koliko god to paradoksalno zvučalo. Naime, njegova infrastruktura nije dobro pratila nagli rast broja korisnika, pa su padovi sajta i problemi bili učestali. Ovo je jedan od najboljih primera koliko je pouzdan hosting bitan za poslovanje.

Pročitajte i:  Zašto je za kompanije važno da nadograde hardver

Kako se zaštititi i pripremiti?

Iako nije izvesno da će Facebook i Instagram propasti, nije loše preduzeti neke preventivne mere, naročito ako vam posao zavisi od njih. Sigurna luka može i treba da bude vaš sajt. Jedino nad njim imate potpunu kontrolu i jedino od vas zavisi da li će i do kad postojati. Naravno, društvene mreže i dalje treba maksimalno koristiti kako bi promovisali svoj sajt i dovodili posetioce, ali ako se nešto promeni i neka druga platforma postane popularna, ne morate počinjati ispočetka, već se samo preusmeriti. Dobra stvar je da ćete i u prelaznom periodu imati posla, jer će mnogi korisnici po navici ići direktno na vaš sajt. Kao što smo videli na primeru Friendster-a, hosting je ključna stvar kod online poslovanja. A da dobar hosting ne mora da bude i skup, dokazuje SuperHosting svojom ponudom i atraktivnim promocijama. Na primer, trenutno nude 50% popusta na sve hosting pakete, a kupovinom bilo kog od ponuđenih hosting paketa dobijate i besplatan .RS domen.

Velika carstva su propadala iznutra

Nedavni privremeni prestanak rada Facebook-a nije ni prvi, a verovatno ni poslednji, ali je pokazao svu krhkost sistema. Ruku na srce, takvi prekidi u radu vam mogu napraviti malu štetu i smanjiti prihode, ali ne dramatično. Druge su opasnosti mnogo veće. Dobro je poznato da su mnogi ostali bez Facebook ili Instagram naloga zbog hakera, ili blokade od strane same društvene mreže, do koje je došlo iz ko zna kojih razloga.

Pročitajte i:  Iskoristite najbolju ponudu ovog meseca i na poklon dobijate robot usisivač

Veličina Facebook-a ima svoje prednosti, ali i mane. Kao i mnoga velika carstva, Facebook može da propadne iznutra, jer je tako veliku imperiju teško održavati, a i mnogima je trn u oku, pa je njegovo poslovanje pod posebnom lupom. Nedavno je u USA pokrenuta velika istraga o poslovanju Facebook-a i nekim njihovim potezima. Postoje tvrdnje da Facebook lažira podatke o stvarnom broju korisnika, pre svega onim mlađim, kao i da stvarni trendovi pokazuju da mu popularnost kod tinejdžera i mlađih punoletnika opada. Pored toga, zbog neuspeha u borbi protiv govora mržnje, postoji mogućnost da će mu biti nametnuta brojna ograničenja, koja mogu uticati na način na koji funkcioniše, a samim tim i na popularnost.

Facebook menja ime?

Fokus kompanije se prebacuje na novu platformu koja će nuditi virtuelnu realnost. U poslednjih nekoliko godina je bilo previše afera oko Facebook-a, kao što je curenje privatnih podataka korisnika, a kada se na to doda i pomenuto opadanje popularnosti kod mlade populacije, vest da Facebook planira promenu imena i nije toliko veliko iznenađenje, koliko se može u prvi mah učiniti. Da li će to biti dovoljno da se preokrenu negativni trendovi, ostaje da se vidi.