Koji ecommerce sistem da odaberete za svoju online prodavnicu

ecommerce

Kako obim internet trgovine (ecommerce) raste neverovatnom brzinom, čak i u Srbiji, otvaranje online prodavnice je sve popularnija tema. Iako je do pre nekoliko godina to bila komplikovana misija za male firme ili pojedince, pravljenje online prodavnice je danas dostupno gotovo svima.

Mogu li ja to sve sam?

Za pravljenje online prodavnice mogu da se upotrebe razna gotova rešenja, pa se slobodno može reći da vam je potrebno tek prosečno znanje i tehnička potkovanost, ali i gotovo sigurno veliko strpljenje i upornost. Ukoliko vam se sve kockice slože, ovaj zahvat može biti brz i potpuno bezbolan, ali ako negde zapne obično treba mnogo vremena ili znanja da se problem reši. Naravno, uvek možete da angažujete neku od firmi koje su se specijalizovale u toj oblasti, a cena drastično varira u zavisnosti od kompleksnosti prodavnice i specifičnosti vaših zahteva.

Pouzdanost pre svega

Da li ćete išta kupiti u online prodavnici koja ima problem sa učitavanjem, ili radi sporo? Gotovo sigurno ne. Kada je novac u pitanju, poverenje je veoma važno, pa sve mora da radi besprekorno. Tako dolazimo do važnog zaključka: Za uspešnu online prodavnicu jedan od najbitnijih faktora je dobar hosting, a SuperHosting predstavlja odličan izbor. Deo je velike međunarodne hosting grupacije, što garantuje pouzdanost i kvalitet, a tehnička podrška je na srpskom jeziku, pa je komunikacija jednostavna i brza. Osim toga, trenutno imaju veoma zanimljivu akciju tokom koje nude 50 odsto popusta na sve hosting pakete, a kupovinom bilo kog hosting paket dobijate i besplatan .RS domen. U ponudi imaju i razne sertifikate, koji su neophodni ukoliko želite u svojoj prodavnici da imate i online plaćanje, a ne samo pouzećem.

Pročitajte i:  Hoće li se Facebook srušiti kao kula od karata?

Koju platformu odabrati?

Ovakve teme su idealne za beskonačne rasprave o tome koja platforma je najbolja, jer tačnog odgovora nema, a svako ima svog favorita. Zato ćemo kroz pomenuti par najpopularnijih platformi i pojasniti koje su im prednosti i mane.

WooCommerce: Ako već imate sajt, velika je verovatno da je napravljen korišćenjem WordPress CMS-a (Content Management System), pa se kao najlogičniji izbor platforme za internet prodavnicu nameće WooCommerce. Ukoliko vam treba besplatno rešenje koje možete jednostavno da implementirate, onda je ovo baš ono što tražite. Zahvaljujući popularnosti i velikom broju prodavnica koje su izgrađene na WooCommerce platformi (oko 3,5 miliona), lako ćete naći sve potrebne informacije ili rešenje za eventualne probleme. Prema proceni sajta Built With, WooCommerce je ubedljivo najpopularnija platforma za internet prodavnice u Srbiji, sa više od 50 odsto učešća. Sa druge strane, ukoliko vam sajt nije zasnovan na WordPressu, na WooCommerce možete da zaboravite. Naravno, ništa vas ne sprečava da napravite sajt uz pomoć WP-a i onda instalirate WooCommerce. Samim tim možete da kombinujete blog ili klasičan sajt sa vestima i online prodavnicu u jednom, što većina drugih ecommerce rešenja ne nudi.

OpenCart je drugi po popularnosti u Srbiji, a deo zasluga za to pripada i ceni, jer je besplatan. Naravno, ima i drugih besplatnih rešenja, pa je evidentno da OpenCart nudi i druge pogodnosti. U pitanju je samostalna platforma, što znači da nije dodatak za WordPress ili neki drugi CMS, nego kompletan sajt. Jednostavan je za korišćenje, a prednost mu je i što nudi upravljanje sa više prodavnica pomoću jednog interfejsa, pa ako želite više malih prodavnica umesto jedne velike, OpenCart nije loš izbor. Ukoliko poželite da proširite osnovnu funkcionalnost (koja je dovoljna za manje prodavnice), videćete da je broj dodataka neuporedivo manji u odnosu na WooCommerce. Treba napomenuti da SEO nije jača strana OpenCart-a, što se dugoročno može pokazati kao popriličan minus.

Pročitajte i:  Novi Canon firmware donosi profesionalno snimanje video zapisa

PrestaShop je još jedno od popularnih ecommerce rešenja. Sličan je OpenCart-u jer je besplatan i predstavlja samostalnu platformu (CMS), a ne nadogradnju. Zanimljivo je da se sličnosti ne završavaju tu, pa je čak i broj dostupnih tema sličan kod obe platforme. Zbog jednostavnosti korišćenja je dobar izbor za početnike. Postoje brojni dodaci za proširenje funkcionalnosti, a ukoliko poželite da pravite izmene „ispod haube“ biće vam potrebno znanje kodiranja, što važi i za OpenCart, ali u manjoj meri. PrestaShop ima i mnogo bolju optimizaciju za Internet pretraživače od OpenCart-a, što je veliki plus. S obzirom da oba rešenja imaju svoje prednosti i nedostatke, ukoliko vam odgovara ovakav koncept ecommerce platforme, preporučljivo je da isprobate PrestaShop i OpenCart i vidite šta vam lično više odgovara.

 Magento je, po mnogima, dobar izbor za veće online prodavnice. Spada u kompleksnije ecommerce platforme i iziskuje određeno tehničko znanje, pa je logično da gotovo niko ne angažuje programera za mali projekat. Sa druge strane, ako naučite da pravite Magento prodavnice, postoji solidna mogućnost da to znanje dobro unovčite praveći sajtove za druge. Magento ima veoma dobar SEO (optimizaciju za Internet pretraživače), što vam može dovesti nove posetioce, a samim tim i prodaju. Magento Open Source je besplatna verzija, dok se Magento Commerce, koji ima više opcija, plaća i to u zavisnosti od prometa vaše prodavnice. Najniža cena je 22.000 USD godišnje. Magento je od pre tri godine u vlasništvu kompanije Adobe, a rezultat toga je i promena imena, pa se od aprila ove godine Magento Commerce (verzija koja se plaća) zove Adobe Commerce. Magento je dobar izbor ukoliko planirate kompleksnu prodavnicu i imate odgovarajući budžet, ili želite da uložite vreme u svoje znanje i naučite sami da pravite sajt. Treba naglasiti da je besplatna verzija sasvim dovoljna za prodavnice male i srednje veličine.

Pročitajte i:  Iskoristite najbolju ponudu ovog meseca i na poklon dobijate robot usisivač

Shopify takođe spada u velike ecommerce igrače, a prodavnicu možete postaviti na noge brzo i lako. Spada u najjednostavnije platforme za internet prodaju, pa će prodavnicu lako napraviti i potpuni početnici. Možete uzeti neko od njihovih gotovih rešenja i samo prilagoditi svojim potrebama i željama. Nedostatak mu je što nije besplatan pa će mnoge odbiti tih 29 USD mesečno, koliko košta osnovni paket, a pored toga plaća mu se i provizija prilikom svake prodaje. Verovatno je to razlog zašto je popularniji u inostranstvu nego u Srbiji. U odnosu na druge platforme, Shopify ima i nešto lošiji SEO.

Sve se može kad se hoće

Kao što vidite, izbor je veliki, pri čemu smo ovim tekstom obradili samo najpopularnija rešenja. Dobra vest je što dobru i potpuno funkcionalnu online prodavnicu možete napraviti ili potpuno besplatno, ili gotovo bez truda uz sasvim prihvatljivu cenu. Naravno, za ambicioznije postoje i moćna, ali skupa rešenja. Nemojte gubiti vreme, pravac SuperHosting kako biste registrovali naziv svoje online prodavnice i uzeli dobar hosting, a onda se, nakon opremanja, spremite za njeno svečano otvaranje.